3e Klas

Item
Item
Item
Item

1e Periode

Wij kregen de om een beter bewaarsysteem te maken voor voedsel dan de traditionele bewaarmethodes. Zo bestaat er al invriezen of ander manieren. Wij zijn uiteindelijk gekomen met een vacuüm kast waarbij je eten in kan zetten en dan vervolgens voor een veel langere tijd bewaren. Het was wel een leuk project, maar de samenwerking was niet echt optimaal. Zo zaten we met zijn vieren maar we konden elkaar gewoon niet uitstaan. Ik ben er wel trots op dat het uiteindelijk nog wel iets leuks is geworden.

2e periode

Dit was een van de opdrachten die ik wat leuker vond. We kregen van Heijmans de opdracht om uit te zoeken wat voor problemen zich voor doen in een straat bij ons in de buurt. Dit kan bijvoorbeeld hitte stres zijn of wateroverlast. Wij hebben gekozen voor wateroverlast omdat dat iets is wat ons het meeste dwars ligt. De werking van ons idee is dat als het regent dat er een koepel overheen gaat zodat je erbinnen droog blijft. Ook vangt het water op en zuivert het zodat je dan drinkkranen kan plaatsen. Met dit project zijn ik en mijn groepje door gegaan naar de wedstrijd van Heijmans. Helaas niet gwonnen, maar we hebben wel veel geleerd.

3e Periode

Bij het laatste project van het schooljaar kregen wij van UNESCO de opdracht om de Olympische Spelen te verduurzamen. Er is zo veel van de spelen die niet duurzaam is, maar, zelf hebben we gekozen voor het Olympisch dorp. Dit dorp wordt iedere keer tijdens de Olympische Spelen opgebouwd en daarna verlaten wat erg zonde is van materiaal en geld. Wij kwamen met de oplossing om kleine Huisen te bouwen die je met 4 frame stukken in elkaar zet waardoor je makkelijk te bouwen huizen hebt maar, ook huizen die je uit elkaar kan halen en meenemen naar de volgende spelen.

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started